Újdonságok - Novinky

• Ballagás

• 2023. 6. 29.

2023. június 29-én került sor az óvodások és a végzős tanulók ballagási ünnepségére. A kis búcsúzóink és a végzőseink számára is lezárult egy korszak, de várakozással tekintenek az előttük lévő út következő szakaszára. Az ünnepség után megtekintettük a feldíszített végzős osztályt, mely a nyolcadikos tanulók munkáját dícséri. Köszönettel tartozunk a fenntartónak, amiért komfortossá tette számunkra az élményt az árnyékot adó altánok biztosításával.

• Évvégi kirándulások

• 2023. 6. 27.

Iskolánk felső tagozatos tanulói 2023.6.27- én ellátogattak Pannonhalmára. Meghallgatták a  monostor rövid történetét, megcsodálták a Bazilikát, a  kerengőt, a Főapátsági  Könyvtárat, bejárták a  Lombkorona Tanösvényt.  Ezután a győri Cyberjump trambulinjain élvezték az aktív kikapcsolódást. Utolsó állomásként az Árkádban hamburgereztek, vásároltak. Reméljük, csupa jó élménnyel gazdagodtak.

Az alsó tagozatos tanulókkal Komáromban kirándultunk. Az ugripark után városnéző kisvonattal megtekintettük Komárom nevezetességeit. A finom ebéd után Dél-Komáromban a Csillag erődben megcsodàltuk a Szépművészeti Múzeum szobrainak gipszmàsolatàt . Mintegy 300 kiemelkedő antik, középkori és reneszánsz gipsz szobormàsolat làtható az Erődben. Tartalmas nap volt, a gyerekek nagyon jól érezték magukat.

• Nyolcadik osztály évvégi kirándulása

• 2023. 6. 26.

A nyolcadik osztály tanulói az ausztriai Family parkban tett látogatást. A tanulók jól érezték magukat, sok közös élménnyel gazdagodtak. Mészáros Lajos osztályfőnök és Győri Benedek Katalin tanító néni kísérték el őket.

• Tanévértékelés + koszorúcska

• 2023.6.23.

Ebben a tanévben rendhagyó módon összekötöttük az iskola évértékelését a végzős tanulók táncának bemutatójával. Tanulóink bekapcsolódtak az egyes tantárgyak versenyeibe, regionális, országos és kárpát-medencei csapatversenyekbe, képzőművészeti és sportversenyekbe, valamint különböző iskolai rendezvényekbe. A 2022/23-as tanévben az "év sportolója" címet Győri Levente, az "év diákja" címet pedig Terdy Jázmin szerezte meg. Az "év osztálya" címet az alsó tagozaton a 2. osztály, a felső tagozaton pedig a 7. osztály tanulói érdemelték ki. Gratulálunk az eredményekhez! Büszkeséggel tölt el mindannyiunkat, hogy sok tenni akaró és ügyes tanuló látogatja az iskolánkat!

• Úszótanfolyam

• 2023. 6. 12.-14.

A 3., 4, 5, 6. évfolyamos tanulóink június második hetében úszótanfolyamon vettek részt a komáromi városi uszodában. Mindenki sikeresen elsajátította az úszás technikáját. A tanulók jövőre ismét szeretnének csobbanni.

Buglos Bödők Terézia

• Erdély - Ötödik nap

• Tizenhárom tanulónk vehet részt egy 5 napos erdélyi kiránduláson a "Határtalanul - A Kárpát-medence magyarlakta területeinek megismerése" elnevezésű pályázat keretein belül a Nemzetpolitikai Államtitkárság támogatásával az SZMPSZ szervezésében! Köszönjük!

Tanulmányi kirándulásunk 5., egyben befejező napján Kolozsváron jártunk, ahol megtekintettük a Mátyás király szoborcsoportot. Elsétáltunk Mátyás király szülőházához is. A Főtéren megtekintettük a nemesi palotákat.

A nemrég felavatott toronyba is felmentünk, amit a tűzoltók hoztak létre a város támogatásával. Kolozsvár megcsodálása utan hazafelé vettük az irányt. Estére szerencsésen megérkeztünk.

Köszönjük a lehetőséget és a sok szép élményt! Erdély tényleg csodaszép!

Nagy Edit,Fabik Mónika

• Erdély - Negyedik nap

​​​​​​Tizenhárom tanulónk vehet részt egy 5 napos erdélyi kiránduláson a "Határtalanul - A Kárpát-medence magyarlakta területeinek megismerése" elnevezésű pályázat keretein belül a Nemzetpolitikai Államtitkárság támogatásával az SZMPSZ szervezésében! Köszönjük!

​​​​​​​

Tanulmányi kirándulásunk mai napját Farkaslakán kezdtük, ahol megtekintettük Tamási Áron szülőházát. A temetőben az író nyughelyénel róttuk le tiszteletünket.

Korondon látogatást tettünk egy cserépedény-készítő családnál, akik nemzedékek óta foglalkoznak e nemes mesterséggel.

Parajdon megmutatták nekünk, hogyan készitik a sólámpát, majd a Parajdi Sóbányában töltöttük el a délutánt. Tartalmas nap volt ismét, újabb ismeretekkel! Köszönjük!

Nagy Edit, Fabik Mónika

• Erdély - Harmadik nap

Tanulmanyi kirándulásunk 3. napjan Erdőszentgyörgyon jártunk. Itt a Rhédey-kastély napjainkban múzeumkent müködő izgalmas és interaktív kiállítását néztük meg, ahol megismertük Rhédey Klaudia életet, aki nem más, mint Anglia királyának, Károlynak a dédnagyanyja.

Bözödűjfalu szomorú sorsát is elmesélték nekünk a múzeumban. A román diktatúra idején elsüllyesztett kis faluról emlékeztünk a Siratófalnál. Ezen az emlékhelyen áll a Kopjafafalu, ami egyedülálló a nagyvilágban. Felülről Bözödújfalu alaprajzat szimbolizálja.

Kőrispatakon megálltunk a Szalmakalap Múzeumban, ahol megtudtuk, minél jómódúbb a gazda, annál szélesebb a kalapja karimája.

Utunk további állomása Fehéregyházára vezetett. Itt megtekintettük a Petőfi Múzeumot. Fotózkodtunk Petőfi Sándor szobránal. Végül Segesváron zártuk a napot. Felsétáltunk a Várba, tettünk egy sétát az Óvárosban. Ismét sok új élménnyel tértünk szálláshelyünkre, a szovátai Teleki hotelba. Köszönjük a lehetőséget!

Nagy Edit, Fábik Mónika

• Erdély - Második nap

Tanulmányi kirándulásunk 2. napján Szovátán a Domokos Kázmér Óvoda, Gimnázium és Szakközépiskola intézményét latogattuk meg, ahol megtekinthettünk két tanítási órát, illetve az iskola könyvtárát is meglátogattuk. Nagy meglepetésünkre a Kárpát-medence egész területén járó Petőfi busz éppen az iskola udvarában parkolt, így megnezhettük a kiállítást Petőfi Sándorról.

Délután a Medve-tó körül tettünk egy nagy sétát. Pihenésképpen tanulóink medencéztek a hotel wellness részlegeben.

Jó kis nap volt, tele új élménnyel! Köszönjük!

Nagy Edit,Fabik Mónika

• Futóverseny - vendégek érkezése

• 2023. 6. 9.

A kedvezőtlen időjárás ellenére sikerült részt vennünk a falu által szervezett futóversenyen. A bemelegítés után 3 kategóriában indultak a versenyzők, külön a fiúk és külön a lányok. Az eseményt megtisztelték a kolozsvári Kozmutza Flóra Hallássérültek Speciális Iskolájának növendékei és pedagógusai is, akik közül a bátrabbak részt is vettek a futáson. Köszönjük a látogatást! A versenyzők kaptak pizzát, üdítőt és fagylaltot a szervezők jóvoltából. Azok számára, akik nem futottak, a Gáspár Sámuel Társulás járult hozzá a fagylalthoz. Köszönjük a meghívást! Gratulálunk a versenyzőknek, valamennyi díjazottnak! Örülünk, hogy a kevésbé sportos tanulóink is bekapcsolódtak a megmérettetésbe.

• Erdély - Első nap

• Tizenhárom tanulónk vehet részt egy 5 napos erdélyi kirandulason a "Határtalanul - A Kárpát-medence magyarlakta területeinek megismerése" elnevezésű pályázat keretein belül a Nemzetpolitikai Államtitkárság támogatásával az SZMPSZ szervezésében! Köszönjük! ​​

Az erdélyi tanulmányutunk 1. napjan megálltunk Nagyváradon, majd a Kiralyhágon (Erdély kapujában) tettünk egy kis pihenőt. Csucsán Ady és Csinszka lakóhelyét tekinthettük meg. A szovátai hotel tulajdonosa kedvesen fogadott bennünket, s a finom vacsora elfogyasztása után elfoglaltuk szobáinkat.

• Simonyi Zsigmond Kárpát-medencei helyesírási verseny

• Az ELTE által szervezett XXVI. Simonyi Zsigmond Kárpát-medencei helyesírási verseny 1. felvidéki fordulójában több mint tizenhétezer versenyző versenyzett. Az idei tanévben iskolánk 3 tanulója kapcsolódott be a helyesírási verseny 1. felvidéki fordulójába: Terdy Jázmin a 7. osztályból a 21. helyen végzett, Antala Sofia 8. osztályos tanulónk a 20. helyen, míg Markuszek Arnold 8. osztályos tanuló a 24. helyen fejezte be a verseny 1. felvidéki fordulóját.

A 2. felvidéki fordulóban Terdy Jázmin 7. osztályos tanulónk a 23. helyen, Antala Sofia 8. osztályos tanítványunk pedig a 16. helyen végzett e nívós versenyen. (Markuszek Arnold betegség miatt nem vett részt a 2. fordulóban)

Nagyon ügyesen szerepeltek a lányok! (A 2. a fordulóban is a Kárpát-medence legjobb 4600 helyesírója versenyzett az 5–8. évfolyamokon). Gratulálunk tanítványainknak!

Nagy Edit, Fábik Mónika

• Kuttyomfitty Társulat az iskolában

• 2023. 6. 7.

Az ovisaink és az alsó tagozatos tanulóink nagy örömére ellátogatott hozzánk a Kuttyomfitty Társulat. A humoros előadás Háry János történetét dolgozta fel, melynek menetébe a tanítványaink is bekapcsolódhattak. Köszönjük az élményt!

• Petőfi 200 – diákutaztatás a Felvidéken

• A Szövetség a Közös Célokért diákutaztatási programjában június 7-én iskolánk tanulói Budapesten jártak, ahol Petőfi nyomába eredtünk.​​

A borongós idő ellenére már a buszban jó hangulat alakult ki. Az utazást a Lakszakállasi Magyar Tannyelvű Alapiskola tanulóival közösen abszolváltuk. Budapestre érkezve az Országos Evangélikus Múzeum munkatársai kedvesen fogadtak bennünket.

Egy irodalmi-történelmi városnéző séta aktív részeseivé váltunk. Bejártuk azokat a neves helyszíneket a Deák téren, ahol Petőfi diákévei alatt gyakorta megfordult. A kiadós séta után a múzeumban egy múzeumpedagógiai foglalkozáson vettünk részt. Leginkább Petőfi Sándor diákéveivel foglalkoztunk, azokkal az iskolákkal, melyekben a híres költő megfordult. Sikeresen megoldottuk a feladatsort Petőfi iskolás éveiről. A foglalkozás talán legnépszerőbb része az volt, hogy a feladatlapjainkat maga  „Petőfi nézte át” egy interaktív technikai eszköznek köszönhetően. Dicsért avagy dorgált, ha egy-egy kérdést elrontottunk. Lehetőségünk nyílt szabadulni a múzum pincéjében kialakított szabadulószobából. A szabadulószobának 6 állomása volt, s Petőfi Sándor életének állomásait dolgozta fel.

A finom ebéd után élményekkel és sok új ismeretekkel a birtokunkba indultunk haza. Köszönjük szépen a lehetőséget!

Nagy Edit

• II. Tudomány Nap 3. rész - AI

• ...és a napnak még mindig nem volt vége. Utolsó megméretettésként egy mesterséges intelligencia által alkotott képeket kellett diákjainknak "visszafejteniük", és rájönni mely tudósról, találmányról generálta a képeket az AI.

• II. Tudomány Nap - 2. rész - Pascal 400

• Immáron második alkalommal tartottuk meg a Tudományok napját iskolánkon, Ez évben Blaise Pascal 400. születésnapi buliját ünnepeltük meg egy kis fejtörővel.

A diákok vegyes csoportokban oldották meg a feladványokat, kódolták ki a titkosírásokat megoldókulcsok, Micro:Bit-ek segítségével, mélyítették el tudásukat, illetve adták elő prezentáció formában a tudós életét, munkásságát és világnézetét.

A megszerzett ismeretekből  online Kahoot kvíz formájában is megméretettek.

A győztes csapat tagjai: Matus Bence (VI.) , Fél Boglárka (VI.), Jassa Virág Nóra (VIII.), Németh Anna (IX.), és Kolocsics Roland (VII.).

Gratulálunk! :)

Projekt podporil Nadačný fond Telekom pri Nadácii Pontis. Ďakujeme!

Pillanatképek a napról:

• II . Tudomány Nap - 1. rész - Előadás

• RNDr.Teleki Aba és Mgr.Lacsný Boris szórakoztató módon mutatták be az elektromágneses jelenségeket a felfedezésüktől, Edison és Tesla találmányain át, egészen a szupravezetésig. A diákok saját bőrükön tapasztalhatták meg a természet törvényeit, az előadás végén pedig folyékony nitrogén segítségével készített fagyit is kóstolhattak.

• Összetartozás tánca II.

• 2023. 6. 2.

Iskolánk tanulói másodízben kapcsolódtak be az Összetartozás tánca elnvezésű kezdeményezésbe. Ügyesek voltatok!

• Gyermeknap

• 2023. június 1.

2023. június 1-jén megtartottuk a gyereknapot az iskola udvarán. A gyerekek megkóstolták az iskolakertben termesztett zöldségeket, kipróbálták a buborék focit, csúzdáztak a légvárban, fociztak, asztaliteniszeztek, fajátékokkal játszottak. A nap végét finom gulyásleves zárta lángossal. Az attrakciókat a fenntartó és a Gáspár Sámuel Társulás támogatták. A jégkrémeket a COOP Jednota biztosította. Köszönjük a támogatást, a gyerekek nagyon jól érezték magukat.

• Szeretethíd

• Szombaton, május 20-án, a csicsói református gyülekezet is bekapcsolódott a református önkéntes napok programjába, amikor is a volt református iskola kerítése lett lefestve. A Szeretethidon iskolánk néhány tanulója is részt vett. Köszönjük!